Synpunkten
Bodens kommun vill bli ännu bättre på att ge service av hög kvalitet. Därför vill vi ha många synpunkter på våra verksamheter och en bra dialog med medborgare, besökare och övriga.
Du kan lämna tre sorters synpunkter:
- Förslag
- Beröm
- Klagomål
Om du lämnar kontaktuppgifter kommer du att få ett svar. Där får du veta hur vi har kunnat tillgodose dina synpunkter. Du kan även vara anonym. Dina synpunkter registreras och följs upp. Även dina personuppgifter registreras i datasystemet och blir - liksom synpunkten - allmän handling. Detta innebär att alla som vill kan få ta del av handlingen, förutsatt att den inte innehåller sekretesskyddat material. Du kan välja att inte uppge namn och adress, men då kan vi inte återkomma till dig med besked i frågan.
OBS!
Uppgifter och synpunkter som du lämnar här ersätter inte ett överklagande av myndighetsbeslut.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kontakta Medborgarservice i Bodens kommun
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Kontaktuppgifter
- Vad gäller din synpunkt?
- Kompletterande information
- Förhandsgranska
- Skicka in